tisdag 13 december 2011

Skolan goes flash mob


Den här filmen kommer jag att ladda upp mina sjuor med på Världsbokens dag den 23 april. Allra helst skulle jag vilja göra en egen. Är S:t Olofs skola redo för detta?

Om målet är att vi ska öka elevernas motivation kanske detta är ett sätt. Det är något speciellt när många gör något synkroniserat tillsammans. Det finns förstås massor med filmer på detta tema.


Beyoncé överraskar ett gäng tonåringar som uppträder på sin skola. Såhär glada och lyckliga vill jag att mina tonåringar ska vara. Vi kanske inte har en Beyoncé på vår skola, men bra lärare har vi.

Vill du se fler? Sveriges bästa streetdance-grupp Bounce gör här en flash mob på Sergels torg. När jag ser sånt här önskar jag verkligen att jag var idrottslärare. Tänk att få iscensätta detta när dans står på schemat.

Ett litet tryck här ger dig ren och skär glädje i 5 minuter.

Denna flash mob för ett födelsedagsbarn kanske får dig att gråta en skvätt.

Klicka här för att se det klassiska klippet där filippinska fångar dansar till Thriller. Det har över 40 miljoner andra människor gjort.

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga klipp du har hittat! Har just suttit i vår svenskagrupp på skolan och pratat bokprojekt, blev väldigt sugen att använda det första klippet!! Inspirerande!!

    SvaraRadera
  2. Flash mobs det är grejor det! Funderar precis som Johanna på att sno idén med de läsande barnen. En flash mob på Solgläntan till våren det blir nåt det!!

    SvaraRadera