tisdag 18 oktober 2011

Screenr - Om att höra sin egen röst

Inför M-gruppens redovisning om Pixlr nästa vecka testade jag att göra en egen inspelning med Screenr. Min lärhandledning (eller vad man nu kallar en tutorial på svenska?) handlar om hur man lär sig Pop Art på under 5 minuter. Det gällde verkligen att hålla koncentrationen uppe för 5 minuter går fort. Efter två fnissiga tagningar och två för långa tagningar var jag nere på 4.40 och kände mig riktigt nöjd.

Sen var det det här med att höra sin egen röst. Är denna ljusa röst min alltså. Den samverkar dåligt med den vanliga mörka i mitt huvud. Mycket märkligt. Fördelarna, som att kunna instruera mina elever om något över nätet, överväger dock detta. Som Lars von Trier säger får man ta det onde med det gode.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Finns ju många fördelar med liknande program , bara man lär sig stå ut med sin egen röst.

    SvaraRadera