tisdag 8 november 2011

En höst går fort

Denna höst går så fort. Jag försöker dock stanna upp och påminna mig om att jag har en underbar tid. Jag lär mig så mycket nytt av både lärare och kursare. Tankarna snurrar ständigt om allt jag vill göra på skolan. Åh, vilken inspiration jag känner.

Jag blir antagligen mentor i en ny klass till våren. En lärare blir föräldraledig och jag har blivit ombedd att hoppa in i dennes åtta.. Detta förändrar lite planerna jag hade för min nia. Bloggen som jag tänkte göra med dem om deras avslutande termin får jag spara till en annan klass.

Nu snurrar därför nya tankar i mitt huvud. Mentor och so-lärare i en åk 8 som inte jobbat så mycket med datorer. Jag kommer att dela klassen med en bildlärare, vilket känns jättebra. Hon har ingen bildundervisning med klassen denna termin, men jag tänker mig att vi kan göra något kreativt under de klassdagar som dyker upp under terminen. Mentortiden kan också användas.

Jag tänker föreslå en hemsida för min kollega, där jag dels kan ha en so-avdelning och dels en klassdel där vi kan publicera fina saker som eleverna gör. Eller vänta lite...ska jag ha en sv/so-hemsida som jag använder till alla mina klasser? Varför ska det vara så svårt att bestämma sig...

1 kommentar:

  1. Visst har vi en fantastisk höst! Å du som går båda kurserna måste ju få dubbel inspiration! Samtidigt får vi andra chansen att på en gång testa det vi lär oss i vår klasser vilket också är otroligt roligt och inspirerande. Jag hoppas att du landar i vilken typ av hemsida du vill ha, och man kan ju alltid ändra sig sen om man känner att det inte blir bra. Det viktiga är ju att vi vågar testa!

    SvaraRadera