onsdag 23 november 2011

Om att övertyga en rektor


Här står jag redo med min presentation någon minut innan min chef kommer slå sig ner på en stol för att lyssna på den.

Målet med detta var att övetyga min rektor om att ge mig tid att bedriva IKT-arbete på skolan. Jag valde att göra min presentation i Prezi, trots att våra lärare har himlat lite med ögonen när det programmet har kommit på tal. Jag ser klara fördelar med att använda detta program ibland, så länge det inte blir för ofta.
Det finns viss risk att bli åksjuk, så tänk på att hålla ett lugnt berättartempo!

Lyckades jag övertyga honom då? Jovars, lite på gång efter jul, men desto mer till hösten.

4 kommentarer:

  1. jag vill gärna höra vilka argument du hade. Jag ska prata för min sak på tisdag.
    Catarina

    SvaraRadera
  2. Härligt att samtalet gav resultat! Jag håller med Catharina, det hade varit intressant att höra dina argument och även se din presentation!

    SvaraRadera
  3. Hej Malin!
    Ville bara säga att jag tyckte att din presentation var mycket snygg och proffsig. Hoppas att den ger de resultat som du önskar. / Christina Ivedal

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Christina!
    Det var kul att visa upp den. Jag inser dock att det finns en del rutor med för lite information, så jag ska strama upp den lite mer tills vi ska lämna in den i januari. /Malin

    SvaraRadera